Köpvillkor

Sunwind's Webshop riktar sig till konsumenter i Sverige. Sunwind's produkter kan även köpas direkt i butik hos Sunwind eller återförsäljare.

Kunder i Norge hänvisar vi till www.sunwind.no och kunder i Finland till www.sunwind.fi. Företagskunder och kunder utanför Sverige kan kontakta Sunwind via info@sunwind.se

PRISER OCH BETALNING

Priserna på sunwind.se uppdateras i realtid. Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.

Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.

Vid beställning till en av våra återförsäljare sker betalning till den valda återförsäljaren vid uthämtning av beställningen. Återförsäljarens betal- och köpvillkor gäller.

ÅNGERRÄTT

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information om den.

Du har inte ångerrätt om:

Tjänsten påbörjats under ångerfristen med ditt samtycke, priset är beroende av finansmarknadens svängningar, till exempel en aktie, varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas, förseglingen brutits på ljud- eller bildupptagningar eller datorprogram. Med försegling avses även teknisk plombering.

När du utnyttjat din ångerrätt:

Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du mottog den. Du får inte använda den men du får naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du din ångerrätt.

GARANTIER OCH SERVICE

Som konsument skall du i första hand vända dig till återförsäljaren som du handlat varorna hos om du är i behov av service eller har tekniska frågor.

Oftast kan våra återförsäljare hjälpa dig. Annars kontaktar dom oss för att finna svar på dina frågor.

Vid garantiservice tillämpar vi gällande svensk konsumentlagstiftning. Normalt gäller 2 års garanti och 3 års reklamationrätt på varor köpta via Sunwind.

Vissa produkter kan av tillverkaren ha utökad garantitid.

Kvitto måste alltid kunna uppvisas vid garantiärenden.

PRIVAT POLICY

"När du lägger din beställning hos oss uppger du dina person/. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post."

COOKIES

Denna webbutik använder sig av cookies enligt Electronic Communications Act, 25 juli 2003. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Cookies finns som sessionscookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under tiden för ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare. För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personlig uppgifter om dig. Cookies kan raderas. I denna webbutik används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundvagn, dina inställningar och vilka sidor du besökt för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support.

 

LEVERANSER

Leveranstiden anges i kundvagnen under respektive fraktsätt. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara.

Ej uthämtade paket:

Har du valt ombud som fraktsätt finns dina varor kvar på ombudet under två veckor. Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för frakten.

Vi skickar enbart beställningar inom Sverige.

RETURER

Returer pga ånger sker på din egen bekostnad. Om varan är defekt eller om vi har packat fel fyller du i returformuläret och skickar in till oss, vi skickar sedan en returfraktsedel.

Återbetalningsskyldighet:

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

Se även konsumentverket och distansavtalslagen, samt EU:s gemensamma tvistlösningssida http://ec.europa.eu/odr.

Betalningsalternativ – Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som erbjuds. Oavsett vilket betalningsalternativ du väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar transaktionen, men köpet av varan eller tjänsten görs direkt av Sunwind Gylling AB. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till Sunwind Gylling AB.

För att kunna erbjuda dig Klarnas betalmetoder kan vi i kassan komma att dela dina personuppgifter i form av kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna, för att Klarna ska kunna bedöma om du kan välja betalmetoderna, samt för att anpassa dem för dig. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.